Sandviksdagene 5.-6. september 2009 i Bergen Kystkultursenter

Helgen 5.-6. september 2009 avholdt Bergen Kystkultursenter sitt årlige arrangement, Sandviksdagene. I den senere tid, spesielt på høst- og vinterstid, har klubben benyttet seg av Kystlagets møtelokale i Sandviksboder 16 som tilholdsted for innemøtene. Siden klubben også har søkt om egne lokaler i senteret ble vi forespurt om vi var villig til å delta på Sandviksdagene med utstilling av båter og basseng. Dette takket vi selvsagt ja til og som bildene viser fikk vi tross noe varierende vær en akseptabel stand, utendørs bak selve senteret.

Som tidigere nevnt har klubben gått til innkjøp av ett transportabelt basseng til bruk på slike arrangementer og for å underholde de minste som kan få prøve seg som båtførere. Dessverre har vi hatt en del utfordringer vedrørende dette, og av den grunn ble det snekret i sammen et lokalt basseng på stedet. I dette seilte vi med klubbåtene, og innimellom våre egne skalamodeller. Det er første gangen klubben stiller på denne type arrangement utendørs, men på tross av dette gikk det ganske bra. I perioder hadde vi en del driftsproblemer med bassengbåtene, og vi må vel kanskje se oss om etter noen andre båter som tåler vesentlig røffere behandling til neste arrangement.

Alt i alt ett vellykket arrangement i regi av Bergen Kystkultursenter, og vi ser frem til neste utstilling i 2010. Nedenunder vises noen bilder fra selve arrangementet, fortrinnsvis fra vår egen stand, men også noen fra de andre aktørene som deltok.