Etter en lang og kald vinter med diverse hobbyarbeid og aktiviteter i klubben var det igjen på tide å trekke ut i det fri for å starte med klubbseilinger. Årets første offisielle klubbseiling ble tirsdag den 14.04.2009 på Litlavatnet i Krohnegården.

I løpet av vinteren har Grønn Etat laget et lite parkanlegg her ved Litlavatnet og vi fant ut at dette måtte være en fin plass å teste båtene våre. Parkanlegget er pent laget til med gangsti, pent opparbeidet steinkant langs vannet og badeplass i enden av gangstien. Selve vannet er passelig stort for seiling med modellbåter.

Årets første klubbseiling var riktignok ikke overbefolket fra klubben sin side, men det var likevel 5-6 båter på vannet. Herman Irgens har vært flittig på hobbyrommet i vinter og fått rikelig med detaljer på sin modell av "Panserskipet Norge" i skala 1:75. Inge Larsen har brukt noe av vinteren til å bygge en modell fra Redningsselskapet, nærmere bestemt RS 93 "Aril" i skala 1:20. Svein A. Isaksen stilte med MS Fjordprins i skala 1:30 som også har fått en del detaljer siden forrige sesong. Atle Lamela og Jan Helge Johannessen stilte med sine to krigermodeller. Helge Berntsen var også til stede med sin dampdrevne slepebåt "Marie Felling" og Joakim Jensen stilte med sin modell av PT-109.

Under kveldens seiling dukket det opp folk fra Grønn Etat som tydeligvis fattet interesse for våre aktiviteter på Litlavatnet. Vi fortalte kort om våre aktiviteter og våre ønsker om fast kjørevann m.m. og representantene syns det var kjekt at en gruppe som oss kunne dra nytte av et slikt opparbeidet parkanlegg.

Nedenunder vises noen enkle bilder fra årets første klubbseilas i 2009 på Litlavatnet.

Galleri 01-2009