Årets første klubbkjøring ble, som tidligere annonsert, på Liavannet ved Coop Extra Nyborg tirsdag 19. april. Etter nok en lang vinter med snø og mye kulde var det på tide å lade batterier og radiosendere og sette kursen mot vannet.

Siden denne tirsdagen var i forbindelse med påsken var det ikke så mange fremmøtte, og heller ikke så mange båter på vannet, nærmere bestemt to. Stian Fosse skulle teste bæreevnen på skroget til Lazzara 92 i skala 1:30. Modellen har ikke fått installert motor og radioutstyr enda. Svein stilte med den store modellen av RS 137 i skala 1:15. Denne skulle testes med påmonterte interceptorer (en variant av trimflaps) og den skulle også slepe et annet klubbmedlem i gummibåt. Været tidlig på dagen var utmerket for modellbåtkjøring, men ut på ettermiddagen vart det litt mer overskyet men oppholdsvær.

Som sagt ble det ikke så mange båter på vannet og etter at Stian var ferdig med test av Lazzara var det kun modellen av redningsskøyta RS 137 igjen på vannet. De nye påmonterte interceptorer fungerte utmerket og etter det var det klart for styrkeprøve der vi lot modellen trekke klubbens gummibåt med et medlem oppi. Vekten vites ikke, men anslagsvis 80 kg.

Nedenunder vises noen bilder fra testingen. Kommentarer er vel overflødig…

Galleri 01-2011