Årets første innspill til bildegalleriet 2012 er fra tirsdag 14. august. Dette ble den offisielle starten etter ferien, d.v.s vi startet egentlig opp 7. august, men da var fortsatt noen på ferie og det var lite fremmøte. Dette har dessverre også vært trenden i første halvdel av 2012, samt mye dårlig vær for utendørsaktiviteter. Grunnet lite fremmøte og lite engasjement har vi heller ikke gjennomført vårt interne klubbmesterskap i manøvrering denne sesongen, det var kun et par deltakere, og klubbmesterskapet ble derfor avlyst.

Som nevnt har utesesongen båret preg av mye dårlig og fuktig vær, og det har derfor vært lite aktivitet utendørs for vår del. Denne tirsdagen var det derimot sol og pent vær og nesten vindstille da klubbleder ankom Storavannet v/demningen i Krohnegården. I 2011 holdt vi oss ved Liavannet i Åsane, men etter en liten evaluering konkluderte vi med at vannet ikke var så godt egnet allikevel, dels grunnet strøm fra et elveutløp akkurat der vi satte båtene ut på vannet. Vi er derfor flyttet tilbake til Krohnegården i Fyllingsdalen, selv om parkeringsforholdene er noe mer begrenset enn ved Liavannet.

Da klubbleder ankom Storavannet rundt 18:30 var allerede et medlem ankommet og sjøsatt sin modell av Happy Hunter. Etter en tid dukket flere medlemmer opp, noen med båt og noen uten. Vi talte vel ca. 8 båter på vannet. Hovedattraksjonen denne gangen ble modellen av Venus bygget av Terje Kvamme i 1973, altså en 30-åring. Etter så mange år tok modellen seg fortsatt fint ut på vannet.

Det er ofte et problem å få tatt bilder fra kjørekveldene samtidig som man kjører egen båt, det blir derfor lite bilder til galleriet. Denne gangen dukket Leon Sivertsen opp og tok seg av fotograferingen, noe som resulterte i en del flotte bilder fra denne kvelden. Etter nærmere 2,5 time var de aller fleste fornøyd og dro hjem da mygg/knott begynte å gjøre sitt inntog ved dammen.

Nedenunder noen flotte bilder fra Storavannet i Krohnegården.

Galleri 01-2012