12. mai var det igjen klubbseiling på Litlavatnet i Krohnegården. Været viste seg fra en av sine bedre sider, med andre ord forholdsvis vindstille, sol og temperatur til å leve med.
Denne kvelden hadde mange av klubbens medlemmer, med båt, lagt kvelden til dammen og det resulterte i at vi telte rundt 13-14 medlemmer og 7-8 båter. Det er faktisk en stund siden det var så mange til stede på en klubbseiling. Så mange nye båter var det ikke, men en modell som ikke har vært så mye på vannet før er "Happy Hunter" tilhørende Jan Helge Johannessen. Denne har han brukt rundt 8 år på å ferdigstille og denne skulle endelig sjøsettes og prøves i dag. Som bildene viser ble dette absolutt vellykket.

Erik Gjertsen hadde med seg hurtigruteskipet "Kong Harald" som også skulle prøves i dag. Dessverre lekket det vann inn gjennom akslingsinnføringen og det må dessuten gjøres noen mindre endringer på styring til baugthrustere og hovedmotorer. Andre modeller som kunne sees på dammen denne kvelden var RS 91 "Knut Johan" som siden sist hadde fått reist hele overbygget, og montert posisjonslanterner med lys. Denne mangler i øyeblikket i motorer, men disse blir montert til neste seiling. Videre stilte Inge Larsen og Leon Sivertsen med sine to redningskryssere i 1:20 skala, Herman Irgens hadde med seg "Panserskibet Norge" og Helge Berntsen hadde meg seg dampbåten "Marie Felling". Fjord 1 var også representert i form av MS Fjordprins i skala 1:30. Joakim stilte med sin RTR modell av PT-109 og vi hadde besøk av liten modell som heter Nautic.

Klubbseilingen begynte som vanlig klokken 19.00 og de siste forlot stedet rundt klokken 21.00. Vidar Hovden med sin modell av Happy Hunter kom litt senere for å teste denne etter en lang vinter på slippen.

Alt i alt et vellykket klubbmøte ved Litlavatnet. Nedenunder vises noen flotte bilder fra kvelden.

Galleri 02-2009