Bergen Skala Modellbåtklubb inviterer alle modellbåtførere i Bergensområdet
til å delta i åpent klubbmesterskap 2009!

Sted:
Det nye tur/badeanlegget ved Litlavatnet ved Krohnegården i Fyllingsdalen.
Link til kart: "Gule Sider"

Tidspunkt:
Mesterskapet arrangeres som en serie over 3 dager i løpet av sesongen:
  • Lørdag 20. Juni
  • Lørdag 8. August
  • Lørdag 12. September

Kjøreplan de enkelte dager:
  • Påmeldingsfrist og oppmøte aktuell dag: kl.: 11:00
  • Førermøte: kl.: 11:30
  • Konkurranse: kl.: 12:00 - 16:00

Klasser:
Det konkurreres kun i en klasse, Naviga F4A. Det er en klasse hvor det kun skal konkurreres i manøvrering. Det stilles ikke noen spesielle krav til modellen når det gjelder størrelse, utforming eller hastighet. Det tillates dog ikke modeller med forbrenningsmotor. For de fleste betyr dette at modellen må ha elektrisk motor. Det er ingen aldersgrense eller aldersinndeling.

Regler:
Mesterskapet følger et modifisert Naviga (www.naviga.org) regelverk med følgende presiseringer:
  • Deltagerne kan stille med forskjellige båter på de forskjellige dagene men må benytte samme båt innenfor samme dag.
  • Det tillates kun en båt per deltager.
  • Flere deltagere kan benytte samme båt.
  • Etter hver runde godkjenner deltageren dommerens bedømming ved å signere i protokollen
  • Flere deltagere kan konkurrere samtidig på banen.

Bane:
  • Banen er i henhold til Naviga NS 2004 med unntak av port 1 som er dobbel for at flere deltagere skal kunne kjøre samtidig.
  • Kaibredden (Dokken) = båtbredde + 200 mm.
  • Alle modeller skal kjøre inn til 300 mm markeringen innerst i "kaien". Lengden på "kaien" er 1 m.
  • Deltagerne har 7 min på å fullføre en runde på banen. Dette er vanligvis rikelig med tid også for modeller som ikke går så fort.
  • Feilfri kjøring gir 100 poeng. Ved berøring av bøyer eller bom på en port trekkes det poeng etter vanskelighetsgraden på porten.

Dommere:
En del av klubbens erfarne medlemmer vil fungere som dommere. Dommerne kan selv delta i konkurransen men kan da selvfølgelig ikke dømme seg selv.

Premiering:
Det er premiering av 1. 2. og 3. plass sammenlagt. Øvrige deltagere får diplom. Resultatene legges sammen som følger:
  • Poengsum fra de to av tre beste rundene hver dag legges sammen.
  • Poengsum fra de to av tre beste dagene legges deretter sammen.
  • Dersom det for plass 1, 2, eller 3 er flere med samme poengsum telles også 3. rundene med.
  • Dersom det fremdeles er flere med lik poengsum teller også 3. dag med.
  • Dersom det fremdeles er flere med lik poengsum arrangeres omkjøring med gradvis vanskeligere portplassering inntil en vinner er kåret.

Resultatene vil bli lagt ut på denne siden etter hver konkurransedag.

Påmelding:
Påmelding ved oppmøte kl. 11:00 aktuell dag eller ved å sende e-mail (foretrekkes) til admin@bsmbk.org innen kl. 18:00 dagen før med deltagers navn, modellens bredde og frekvens.

Startkontingent:
  • Medlemmer/medlemmers barn: kr.: 50,- pr. dag.
  • Ikke medlemmer: kr.: 100,- pr. dag.
Startkontingent betales ved fremmøte. Ved fremmøte vil det også være mulig å tegne medlemskap i klubben for å få redusert startkontingent.

Praktiske opplysninger:
Det er ikke tilgang på elektrisk strøm i området.
Det er kun få parkeringsplasser ved innkjørselen til området. Alternative parkeringsplasser er langs garasjeveggen der buss nr. 19 snur eller i veien opp til skytebanen. Det er også en del parkeringsplasser ved barnehagen på høyre side ved innkjøringen til Krohnegården. For unngå for mange parkerte biler oppe ved dammen, anbefales det å sette av utstyr der, for så å parkere bilen etterpå.

Hele denne invitasjonen, med resultater, kan lastes ned som en pdf-fil her.
Åpent klubbmesterskap 2009
     Resultater