Temakveld containerskipet "Emma Maersk" i Kystlaget.

Årets andre temakveld ble avholdt tirsdag 3. februar 2009 i kystlaget. Temaet denne gangen var containerskipet "Emma Maersk". Filmen er tatt opp fra programmet "Viden Om" på NRK 1 av Jonn-Stian Hansen og er en halvtimes presentasjon av verdens største containerskip på nesten 400 meter. Skipet er bygget ved Lindø verftet i Odense Danmark.

Skip på denne størrelsen vekker nok interesse hos de fleste, og det merket vi på antall medlemmer. 16 av klubbens medlemmer var til stede denne kvelden. Etter filmen ble det diskutert løst og fast, blant annet ble det diskutert en alternativ medlemstur f.eks til Danmark, hvor vi eventuelt besøker et sjøfart/marinemuseum eller en modellbåtklubb for å se hvordan "våre" hobbyvenner i nabolandet utøver sin hobby. Inspirasjon er alltid positivt.
Frode Bjelland hadde også med seg sitt pågående prosjekt av MS Cabal i skala 1:50 og denne ble naturligvis beskuet i alle bauger og kanter, selv om den er ganske rund i linjene.

Som bildet viser ble dette en interessant kveld for de fleste.